משלוח חינם בקנייה מעל ₪249

iOS 13 – כל החידושים שיגיעו לאייפון שלכם

מערכת ההפעלה של האייפון קיבלה את העדכון השנתי בכנס המפתחים שנערך אתמול במטה של אפל בקליפורניה. העדכון השנתי מממוקד על מראה חדש, ברמה אחת מעל. 

מערכת ההפעלה מכילה מראה חדש, דרכים חדשות להגן על הפרטיות שלך, ועדכונים כללים למערכת ההפעלה בכדי שהאייפון יהיה מהיר יותר ויהיה מענג יותר לשימוש. כמו שאפל אוהבים לעשות. 

בראש ובראשנה – מצב חשוך  או מצב כהה

לראשונה, מערכת ההפעלה ios מכילה אופציה ל Dark Mod, מצב זה מאפשר למערכת ההפעלה להחליף את כל הרקעים הלבנים ו/או הבהירים הנמצאים במערכת ההפעלה, כמו למשל מסך ההגדרות, ברקע שחור או אפור מאוד כהה. מצב זה מאפשר לאייפון החדישים הכוללים מסכי oled לחסוך בסוללה ובנוסף לכך המצב נחשב להרבה הרבה יותר בריא לעיניים – פחות אור כחול מסנוור הנמצא ברקעים בהירים. 

בעיקרון המצב החשוך נראה מבטיח אך יש לקחת בחשבון שמספיק אפליקציה אחת או עמוד אינטרנט אחד עם מסך בהיר ואתם מאוד מאוד תסתנוורו. זה מאוד לא נעים. מי שמכיר את השימוש במצב חשוך מכיר את הרגעי סינוור. 

העיצוב של המצב החשוך בהחלט הרבה יותר מושך ונראה מתאים יותר למערכות הפעלה, בטח של מכשירים ניידים.

מצלמה

כשאפל רוצים לקחת משהו לרמה הבאה- הם יודעים לעשות זאת כמו שאף אחד לא יודע. למצלמה הקיימת שנמצאת באייפונים בעלי שתי מצלמות, מעכשיו מתווסף מצב בצילום פורטרטים שמאפשר לדמות את המרחק של התאורה מהאובייקט, ממש כמו שעושים בסטודיו. הפיצ׳ר מאפשר למשתמש לקבוע את רמת הפרטים ו/או את הניקיון של האובייקט בתמונה. 

תמונות

אפליקציית התמונות המובנית של המכשיר הופכת חכמה עוד יותר. האפליקציה תרכז עבורכם את הרגעים הטוביום ביותר והחשובים ביותר עבורכם מכל יום, חודש ושנה. 

בנוסף, האפליקציה עוברת רענון ביכולות של עריכת התמונות ומעכשיו יהיה הרבה הרבה יותר קל ונוח לערוך את התמונות ולהגיע לרמה גבוהה עוד יותר. 

ואולי הדבר הכי חשוב, כל האפשרויות שהיו לכם עד היום לערוך תמונות, מעכשיו נמצאות גם בעריכת הוידאו! זה דבר גדול מאוד, יאפשר לכם לתקן את הצבעים של הצילום ולחתוך וליישר את הוידאו בדיוק לזווית שאתם רוצים. 

אבטחה ופרטיות 

מכירים את האופציה של כניסה לאפליקציות ולאתרים באמצעות כפתור של גוגל או של פייסבוק? אז בדיוק כך אפל רוצה לאפשר לכם להיכנס לאפליקציות צד ג׳, רק שאפל רוצה לשמור את המידע אצלכם ולא כמו פייסבוק או גוגל אשר לעיתים משתמשות בחלק מהמידע. 

בנוסף אפל מאפשרים מעכשיו לאפליקציה או לאתר לקבל את המיקום באופן חד פעמי, לא רק ליום הקרוב או לא בכלל, ניתן פשוט להעניק את המיקום לשימוש חד פעמי. פשוט וטוב. 

מפות

אפליקציה המפות של אפל נבנתה ממש מחדש ומעכשיו המפות קיבלו עומק ועל המפה ניתן לזהות מבנים שהם גבוהים וממש הבלטות על המפה של השטח הנסרק. אפל סרקו את העולם באמצעות מטוסים, רחפנים ורכבים ועכשיו המידע הרבה יותר רלוונטי. יחד עם זאת, הם הוסיפו כמו street view של גוגל וניתן לצפות ברחוב ב360 מעלות. 

יחד עם זאת, המיקומים האהובים עליכם יהיו שמורים ונגישים בקלות יחד עם שמירה של מקומות שאהבתם ושלל פיצ׳רים חדשים. 

סירי

סירי מקבלת את העדכון שאולי הכי ישפיע על השימוש בה. הצורה שבה היא מדברת מעכשיו הופכת להרבה יותר טבעית באמצעות ניתוחי AI שנעשו והגדירו את הצורה בה סירי מדברת. 

בנוסף, ההום פוד ידע לזהות את הקול של מי שמדבר אליו מבני הבית כך שכל אחד מקבל את החוויה המתאימה לו. 

סירי שורטקאטס מקבל הטעמה לתוך הממשק של סירי כך שניתן להשתמש בקיצורים שלכם מתוך הממש של סירי. יחד עם זאת, המערכת תלמד את השימוש ותציע לכם קיצורים רלוונטים שיכולים לשמש אתכם. 

כשאתם מקבלים הודעה, סירי תקריא לכם אותה ותוכלו לענות בטבעיות מה שאתם רוצים לכתוב. כך תוכלו לתת מענה מהיר מבלי להפריע לפעילות שלכם. 

איירפודס 

במערכת ההפעלה החדש ios 13 תוכלו לחבר 2 אוזניות איירפודס לאייפון אחד בכדי להנות ממוזיקה או וידאו יחד עם חבר. 

מימוג׳י 

האימוג׳י שלכם מקבל עוד יותר אפשרויות עם פירסינג, מייקאפ כובעים וסגנונות שיער נוספים. בנוסף המימוג׳י שלכם הופך ישר לסט מדבקות (sticker) שנמצא במקלדת שלכם. 

אגב מקלדת, תוכלו מעכשיו להחליק על המלקדת במקום להקיש עליה, בדומה למקלדת Swiftkey.

משימות 

האפליקציה נבנתה מחדש ועכשיו היא הרבה הרבה יותר חכמה. האפליקציה החדשה מאפשרת בקלות רבה ליצור משימות ותזכורות עם רשימות חכמות המתממשקות עם האינלגנציה של סירי ועוד. 

בנוסף, מעל המקלדת יוצג סרגל חדש המאפשר בקלות להוסיף תזכורת, מיקום, דגל ותמונה בלחיצה כפתור בודדה. 

קארפליי

גם מערכת הקאר פליי של אפל לרכב נבנתה מחדש ועכשיו היא מציגה ממש נוח שמכיל יותר מידע ויותר מידע רלוונטי, יחד עם הצעות של סירי לשימושים הבאים. 

יחד עם זאת הוצג גם יומן למערכת כך שתוכלו ברמזור להציץ בלו״ז שלכם. 

ביצועים 

פייס id מהיר יותר ב30% לעומת ios 12, שיפור שיורגש בצורה ברורה. 

אפליקציות ייפתחו עד פי 2 יותר מהר ויהיו יותר קלות להורדה מהאפסטור. 

דילוג לתוכן