משלוח חינם בקנייה מעל ₪249

אירוע המפתחים השנתי של אפל WWDC 2020 – מערכת הפעלה חדשה iOS 14 לאייפון

כמו בכל שנה, ולמרות התקופה המשונה שמתרחשת בעולם, אפל ערכה את הכנס השנתי והשיקה שלל חידושים בתחום התוכנה.
החידושים שהכי ריגשו אותנו הם כמובן החידושים לאייפון – מערכת ההפעלה. השנה, מערכת ההפעלה עברה שינויים מהותיים בעיקר באיך שדברים עובדים במכשיר.
כמו למשל, מסך הבית באייפון קיבל מחשבה שונה לגמרי והתפתחות אבולולציונית אדירה.
מעכשיו, לא רק כפתורים שמעבירים לאפליקצייה, אלא מסך שלם מלא חיים ועמוס במידע מכל האפליקציות שאנחנו אוהבים. הצורה שבה כל האפליקציות נאגרות במכשיר ועוד המון חידושים.

ארזנו עבורכם את 14 החידושים הכי משמעותיים לאייפון

  1. ווידג׳טים – מוכר לכם מאיפשהו? במקום כפתור של אפליקצייה, ניתן להניח על מסך הבית ווידג׳ט חי המאפשר לקבל מידע מתוך האפליקציה ישירות ללא צורך להיכנס אליה. מאוד יעיל ופרודוקטיבי אך אולי מסיח את הדעת? 
מקור תמונה: אפל
  1. חיפוש חדש לאפליקציות – לעיתים קצת קשה למצוא את האפליקציה שאנחנו צריכים כרגע. במערכת ההפעלה החדשה יש חיפוש נוח יותר ונגיש יותר למציאת האפליקציה שאותה אתם מחפשים. 

  2. מסך הבית במערכת ההפעלה החדשה של האייפון מאפשרת להסתיר מסכי בית ובכך ניתן לעשות סדר. אפשר להשאיר רק חלק ממסכי הבית פעילים ונגישים. שאר מסכי הבית יהי נגישים ממסך נפרד אשר ניתן לגשת אליו כאשר עורכים את הסדר של האפליקציות במסך הבית.
  3. לעיתים ממש מעצבן לקבל שיחה באייפון מכיוון שהיא מפסיקה את כל מה שעשינו ומכסה את כל המסך שהיינו עליו – לא עוד! בעדכון הגרסה הקרוב תקבלו את השיחה כחלונית קטנה צפה בחלק העליון של המסך, אם לא תרצו לענות פשוט תוכלו לגרור אותה למעלה והיא תיעלם. 
  4. סירי – רוצה לשאול אותה משהו? אין בעיה היא כבר לא תכסה את כל המסך עם הממשק שלה. מעתה תוכלו לשאול אותה כל שאלה והיא פשוט תיתן את התשובה ישירות, בלי להציג את הממשק אשר כיסה את המסך של האייפון ומבלי להגיד ״זה מה שמצאתי… ״ 
  5. אפליקציות ללא התקנה – עסקים יוכלו ליצור אפליקצייה קלה במיוחד שתוכלו לגשת אליה בקלות מבלי להתקין אותה. למשל להשכיר קורקינט בסריקה של קורא ברקוד, לשלם ולצאת לדרך – מבלי להתקין את האפליקצייה ולעבור את החיפוש בApp Store. 
  6. תמונה בתוך תמונה- הפיצ׳ר האהוב מהאייפד המאפשר להמשיך לצפות בסרטון בזמן שעוברים מאפליקצייה לאפלייקציה מגיע גם לאייפון.
  7. אפליקציית תרגום מובנית – עדיין לא ראינו שעברית מופיעה כשפה מובנית באפליקצייה אבל אנחנו מאמינים שזה לא יקח יותר מידי זמן עד שהאפליקצייה תיהיה זמינה גם בעברית ותאפשר לתרגם כמעט מכל מקום באייפון, כולל בדפדפן ספארי. 
  8. ספארי- הדפדפן שכנראה כולנו משתמשים בו, הופך למהיר יותר ומאובטח הרבה יותר, כולל התראות על סמסמאות לא מספיק חזקות, איזה מידע אתרים אוספים עליכם, תרגום ועוד… 
  9. תמיד רציתם שהאייפון שלכם יחליף את המפתחות של הרכב? מסתבר שזה לא כל כך רחוק, אפל השיקו את השירות המאפשר לוותר על המפתחות כולל מתן הרשאה למשתמש אייפון אחר להשתמש ברכב ועוד מספר פיצ׳רים שווים במיוחד. שווה לחכות עם החלפת הרכב. 
  10. חוששים שתסתיים הסוללה במכשיר ולא תוכלו להיכנס לרכב? אל חשש, תוכלו להיכנס לרכב עד 5 שעות מרגע שנגמרה הסוללה במכשיר לגמרי. כדאי שתשאירו מטען ברכב בכל מקרה. 
  11. AirPods מקבלים עדכון תוכנה (הראשון?) וכעת הן חכמות עוד יותר. אם אתם משתמשים ביותר ממכשיר אחד של אפל, לדוגמא אייפד ואייפון, האוזניות יבחינו שעברתם משימוש במכשיר אחד לאחר ובאופן אוטומטי יעבירו אתכם ביניהם. 
  12. פרטיות- האייפון ידוע כמכשיר המאובטח ביותר וכל מה שנוגע בפרטיות הוא ערך עליון באפל. אם אפליקציה מקליטה את המסך, מיקרופון או מצלמה, מיד תופיע נקודה כתומה בצד ימין של המסך. המיקום מושלם – אתם בטוח תשימו לב למרות שהנקודה פיצית. 
  13. מימוג׳י חדשים – יותר אפשרויות ויותר עומק. ככה תוכלו להתאים את המימוג׳י שלכם שיהיה דומה אליכם בדיוק – או שלא. 

ניתן לראות את ההשקה המלאה באתר אפל או ביוטיוב

ניתן גם לצפות בתקציר של The Verge

האם מערכת ההפעלה החדשה מתאימה למכשיר שלי?

מערכת ההפעלה החדשה מתאימה לכל מכשירי האייפון החל מדגם האייפון 6s.

מתי מגיע כל הטוב הזה לאייפון שלי?

אם ממש התאהבתם ואין לכם בעיה עם באגים וממש לא בא לכם להמתין לספטמבר, ניתן להירשם לתכנית הבטא של אפל.
כמו בכל שנה, הגרסה המלאה והבדוקה היטבה מגיע למכשירי האייפון בספטמבר לאחר ההשקה של האייפון החדש.
אז גם אם אתם לא מתחדשים במכשיר – תתחדשו 🙂

דילוג לתוכן