משלוח חינם בקנייה מעל ₪249

איך מנקים מסך של טלפון סלולרי

אנו משתמשים בטלפונים הניידים שלנו על בסיס יומיומי ולא תמיד עוצרים לחשוב על כך שהם יכולים לכלול וירוסים וחיידקים מזיקים. לכן מומחים ממליצים לנקות את המסך של הטלפון הנייד לפחות פעמיים בשבוע, הן כדי לשמור על עצמכם, והן כדי לשמור על הנייד שלכם בשיא שלו. 

עכשיו נשאלת השאלה – כיצד עושים זאת? בשביל זה אנחנו כאן. המומחים שלנו משתפים כיצד לנקות את הטלפון הנייד מבלי להזיק לו, כל שעליכם לעשות הוא לעקוב אחר הטיפים הבאים. 

כמה מלוכלך מסך הנייד שלי?

מדי יום האצבעות שלנו מטיילות להן בהמון מקומות: הן נוגעות בידיות לדלתות, מעקות, לחצני מעליות ועוד שלל משטחים שסביר להניח שיש עליהם המוני חיידקים, אך אי אפשר להימנע מכך. זו הסיבה שמומלץ לשטוף ידיים בתדירות גבוהה יחסית. אז נכון, אין לנו שליטה על משטחי חוץ, אבל כן יש לנו שליטה על המסך של הטלפון הנייד. 

האם המכשיר הנייד שלנו באמת כל כך מלוכלך? מסתבר שכן. מסכי הנייד שלנו יכולים לכלול וירוסים וחיידקים מסוגים שונים, החל בסטרפטוקוקוס ועד חיידקי אי קולי. אז אולי טלפונים ניידים לא הואשמו עדיין בהפצת מחלות, אבל הם כן יכולים להיות מדבקים הרבה יותר ממה שאתם חושבים. וכשלווירוסים יש יכולת לשרוד על משטחים, כן כדאי לנקות את מסך הנייד בתדירות. כמובן שאינכם צריכים להטריד את מנוחתכם כתוצאה מכך, אבל כן כדאי לחטא את הטלפון באופן קבוע, כדי להפחית את הסיכון שתבואו במגע עם חיידקים שונים.

אז בואו ניגש לעניינים, איך מנקים?

נתחיל עם משיטות חיטוי שכדאי להימנע מהן – בתקופת הקורונה כולנו התוודענו לכל מיני חומרי חיטוי כאלה ואחרים, אך אינכם זקוקים להם כדי לנקות את הטלפון שלכם. חומרים אלו כוללים רכיבים חזקים, לכן מומלץ שלא לרסס אותם ישירות על מסך הטלפון, כדי שהוא לא יירטב ויינזק כתוצאה מכך. כמו כן, יש להימנע מחומרי ניקוי שוחקים, או מחומרי ניקוי מסחריים שעלולים לפגוע בזכוכית של הנייד או בחומרי הציפוי שמספקים לו הגנה. 

אז איך כן לנקות את הנייד בבטחה? עקבו אחר ההוראות הבאות:

  • הסירו את הכיסוי אייפון וכבו את המכשיר – נגבו בעדינות את מכשיר הטלפון הנייד עם מטלית מיקרופייבר נקייה כדי להסיר טביעות אצבע ולכלוכים. 
  • השתמשו במגבוני חיטוי ייעודיים לניידים – מטלית המיקרופייבר תסיר פיזית חיידקים, ומגבונים ינטרלו ביעילות את כל אלו שמטלית המיקרופייבר לא הצליחה ללכוד. שימו לב שהמגבון לח אך אינו רטוב מדי. 
  • ייבשו את הנייד – השאיר את הטלפון שלכם לייבוש למשך כמה דקות, לאחר מכן קחו מגבת נייר נקייה או מטלית מיקרופייבר ונגבו את הלחות. כמובן שלא משתמשים באותה המטלית מהשלב הראשון. 
  • נקו את כיסוי הטלפון שלכם – לאחר שסיימתם עם המסך, בצעו את אותן הפעולות עם כיסוי הטלפון שלכם. מכיוון שכיסויי אייפון מיוצר מפלסטיק קשיח ועמיד, כן תוכלו להשתמש בחומרי ניקוי, אך לא בחומרים שוחקים.

באיזו תדירות עלי לנקות את מסך הנייד?

אולי זו לא התשובה לה ציפיתם, אבל ההמלצה היא לנגב את מסך הנייד עם מגבונים ייעודיים לטלפון נייד על בסיס יומיומי. אפשר לעשות זאת גם בחטף וללא כל השלבים, ואחת לשבועיים להקפיד על ניקוי יותר יסודי. המלצה – החזיקו חבילת מגבונים או מטלית מיקרופייבר בהישג יד, כדי שתוכלו לנקות את הלכלוך מהמסך מדי יום. 

בנוסף, כדאי לשקול לקנות מגן מסך. לא רק שמגן מסך בין אם זה לאייפון או מגנים לטלפון סמסונג יכול לעזור לכם לשמור על מסך הנייד מפני נפילות, הוא גם מגלה עמידות בפני חומרי ניקוי וישנם דגמים שגם עמידים בפני לכלוכים וכתמים.

דילוג לתוכן