משלוח חינם בקנייה מעל ₪249

תקלות נפוצות באייפון ואיך מתקנים?

אייפון נחשב לאחד המכשירים המתקדמים והפופולריים ביותר שיש, ועדיין משתמשי אייפון מתמודדים עם סוגים שונים של בעיות. לא משנה אם תקפידו לשמור על המכשיר עם כל אמצעי ההגנה הנדרשים, כמו למשל מגן שקוף איכותי, או שתטעינו אותו רק עם כבל טעינה לאייפון, בעיות באייפון יכולות לקרות מסיבות שונות ומגוונות. כדי שתוכלו להתמודד איתן בצורה טובה, ריכזנו לכם את כמה מהתקלות הנפוצות ביותר והדרכים לתקן אותן. 

מסך לבן 

שדרוג כושל או בעיית חומרה אלו מקרים שעלולים להוביל לבעיית המסך הלבן הידועה לשמצה. ניתן להפעיל מחדש את המכשיר, אם זה לא מצליח לפתור את הבעיה, עליכם לעשות איפוס הגדרות יצרן למכשיר האייפון שלכם. אם גם זה לא עובד, עליכם לאתחל את האייפון במצב DFU. 

עליכם לזכור שאתחול ימחק וינקה את כל ההגדרות והנתונים שלכם באייפון, אם אתם מתמודדים עם מצב של מסך לבן ואין לכם גיבוי של iCloud או iTunes, תחילה גבו את הנתונים שלכם ורק לאחר מכם אפסו את המכשיר.

אובדן נתוני iPhone לאחר שדרוג 

לעיתים קרבות לאחר עדכון של אייפון לגרסה חדשה, יכול להיווצר מצב שתאבדו סרטוני אייפון, תמונות, אנשי קשר והודעות. בכל מצב של אובדן נתונים, גיבוי iCloud ו-iTunes יהיה גלגל ההצלה שלכם. אבל אם אתם רוצים לשחזר באופן סלקטיבי סוג מסוים של נתונים כמו תמונות, סרטונים או הודעות צ'אט תוכלו לעשות זאת על ידי תוכנה ייעודית.

אייפון שנפגם כתוצאה מחשיפה למים

שפכתם כוס מים על האייפון שלכם או הפלתם אותו בטעות לבריכת השחייה? יכול להיות שהוא ישרוד את זה ויידלק, ולחלופין, יכול להיות שגם לא. לכאן או לכאן, ישנו סיכוי גדול שתאבדו את הנתונים של האייפון, והאחריות שאתם מקבלים על המכשיר אינה כוללת סוג כזה של נזקים. כדי להתמודד עם המחדל יבשו את המכשיר על ידי שפשופו על מגבת והסירו את כרטיס ה- SIM. אל תחברו את המכשיר או תדליקו אותו. אתם יכולים גם לאחסן אותו בתוך שקיות סיליקה ג'ל במשך יומיים לייבוש. אם איבדתם נתונים זכרו שניתן לשחזר אותם על ידי גיבוי iCloud או iTunes. 

בעיות סוללה 

בעיה נוספת ונפוצה היא סוללה של המכשיר שמתרוקנת מהר. למעשה משתמשים שונים ברחבי העולם מתמודדים עם הבעיה הזאת והיא מתרחשת בעיקר לאחר שדרוג iOS. אחת הדרכים להתמודד עם הבעיה היא איפוס להגדרות יצרן, הימנעות משימוש באפליקציות אשר יש להן צריכת סוללת גבוהה, והסרת אפליקציות שידועות כגוזלות חיי סוללה. 

מסך שחור 

הפלת האייפון, מים שנשפכו עליו, עדכון אפליקציה, תוכנה זדונית, פריצה כל אלו ועוד יכולות להיות סיבות לכך שיופיע מסך שחור. כדי לפתור את הבעיה עליכם קודם כל להתחיל עם טעינת הטלפון שלכם ולשלול כל בעיה בסוללה. אם הבעיה נמשכת, בצעו איפוס להגדרות יצרן, אך קחו בחשבון שזה יוביל לאובדן נתונים.

חימום יתר 

אם נתקלתם בהודעה שהאייפון שלכם צריך להתקרר לפני שתוכלו להשתמש בו, קחו בחשבון שתלונות על כך שהאייפון מתחמם אינן חדשות. כדי להתמודד עם התחממות יתר, עליכם קודם כל להרחיק את האייפון מהמקום החם לסביבה קרירה יותר, הרחק מחום או משמש ישירה. יש להסיר את הכיסויים לאייפון, לפעמים גם עדיף לכבות אותו או להפסיק להשתמש בו, ואתם יכולים לבצע עדכון ל-iOS חדש שגם עשוי לפתור לפעמים את הבעיה. 

שכחתם את הקוד של האייפון

כן זה קורה לטובים ביותר. הרבה שוכחים את הסיסמה שלהם לאייפון. כתוצאה מכך, סביר להניח שתנסו לשחזר את הסיסמה על ידי ניסיונות שונים כדי לבטל את נעילת המכשיר שלכם. כאשר אינכם מצליחים האייפון שלכם יושבת ותוכלו לנסות שוב רק לאחר 5-20 דקות. אם אינכם מצליחים לשחזר את הסיסמה בשום אופן, אפסו את המכשיר והגדירו סיסמה חדשה. 

האייפון תקוע על הלוגו של אפל

יכולות להיות מספר סיבות לכך שהאייפון שלכם נתקע על הלוגו של אפל, החל מעדכון כושל, דרך בעיות חומרה ועד מחיקה של כמה קבצי iOS וכו'. אפשר לתקן את הבעיה על ידי הפעלה מחדש של המכשיר, ביצוע איפוס או שחזור. 

יישומי iPhone קופאים או נסגרים באופן בלתי צפוי

ישנן אפליקציות של אייפון שיכולות פתאום לקפוא בזמן השימוש או לאחר הפעלתן. יכול להיות שזה בגלל שגרסת iOS לא תומכת באפליקציה או שהאפליקציה לא מותקנת במכשיר כהלכה. אם אפליקציה כלשהי מפסיקה להגיב או נסגרת באופן בלתי צפוי, פשוט כבו אותה, עשו ריסטרט למכשיר ובדקו שוב אם היא עובדת. לפעמים התקנה מחדש של הגרסה האחרונה של האפליקציה מחנות האפליקציות גם פותרת את הבעיה. 

חיישן קירבה לא עובד

אם מסך התצוגה של האייפון שלכם מואר מאוד במהלך השיחה, זה אומר שחיישן הקרבה שלו לא עובד. זה עלול לגרום לבעיות במסך המגע. בעיות בחיישנים יכולות להיגרם כתוצאה מפגם בייצור או בעיית תוכנה. הבעיה עלולה להתרחש גם לאחר החלפת מסך האייפון. כדי לפתור אותה עליכם להפעיל מחדש את המכשיר או לבצע איפוס להגדרות יצרן, רק בצעו גיבוי לפני שאתם עושים זאת. 

מסך המגע של אייפון לא עובד

אם מסך המגע של האייפון שלכם לא עובד וודאו שהוא נקי ויבש. לאחר מכן הפעילו את האייפון מחדש ומסך המגע אמור לעבוד. אם גם זה לא מצליח לכם, עליכם לנקות את נתוני המטמון ולפנות שטח אחסון ב-iOS. במידה והמסך אינו עובד כי הוא פגום, נשבר או כי האייפון נפל לכם, קחו את המכשיר למרכז שירות מורשה המספק תיקונים למכשירי אייפון.

שגיאת אייפון 56

שגיאת אייפון 56 מתרחשת בדרך כלל לאחר שחזור המכשיר דרך iTunes. ייתכן שהסיבה לכך הנה בעיית חומרה או בעיה בתוכנה. כדי לתקן את השגיאה נסו להשתמש בכבל טעינה לאייפון אחר, נסו לבדוק יציאה אחרת, או נסו לשחזר את האייפון דרך מחשב אחר. כמו כן הקפידו לסגור את כל התוכנות שפתוחות ברקע לפני שאתם מבצעים שדרוג או שחזור. אם לאחר כל זה המצב לא הסתדר, שחזרו את האייפון במצב DFU והקפידו לגבות את הנתונים לפני כן.

האייפון לא מגיב במזג אוויר קר

משתמשים עם אייפון 14 לא פעם מדווחים על כך שמסך המכשיר שלהם לא מגיב במזג אוויר קר. זה אומנם אופייני יותר למשתמשים במדינות קרות יותר, אך אם אתם גרים במקום בעל אקלים קר יחסית בארץ ונתקלתם בבעיה, תדעו שיש עדכון תוכנה שיכול לעזור לתקן אותה. עד אז נסו לנעול ולפתוח את האייפון, כדי לפתור אותה.

שגיאת אייפון 53

דגמי אייפון עם סורקי טביעת אצבע מתמודדים לעיתים עם שגיאה 53, אשר מתרחשת לרוב לאחר ניסיון של שחזור המכשיר על ידי iTunes, מה שגורם לכך שהמכשיר נכשל במבחן האבטחה של אפל. תוכלו לתקן את הבעיה עד ידי עדכון האייפון שלכם לגרסה העדכנית ביותר של iOS.

זיהוי הפנים לא עובד

תוכנת זיהוי הפנים מאפשרת לכם לגשת אל המכשיר שלכם או לחנות האפליקציות מבלי להזין סיסמה. תלונות על כשל בזיהוי הפנים יחסית נפוצות לאחר שדרוג iOS. כדי להתמודד, הפעילו מחדש את האייפון או פשוט כבו והדליקו את המכשיר. אם הניסיון הזה לא עבד, אפסו את ההגדרות של מערכת הזיהוי פנים, ואם גם זה לא עובד קחו את הטלפון למעבדה שמתמחה באייפון. 

הרמקול של האייפון לא עובד

אם המכשיר שלכם אינו מפיק צלילים, עליכם קודם כל לוודא שהוא אינו במצב שקט, שכפתור עוצמת הקול מוגבר ושהבלוטות' כבוי. אם אתם עדיין לא שומעים דבר או ששומעים צליל מעוות, הדליקו אפליקציה עם מוסיקה והגדירו דרכה את עוצמת הקול. אתם גם יכולים להפעיל מחדש את המכשיר מכיוון שהפעלה מחדש יכולה לפתור בעיות רבות. אם שום דבר לא עוזר, יתכן שהבעיה בחומרה ויעלה הצורך לתקן או להחליף את הרמקול של האייפון שלכם.

בעיה בבלוטות' 

חיבור בלוטות' כושל או חוסר יכולת לשייך את האייפון שלכם למכשיר בלוטות' זו בעיה נפוצה נוספת במכשירים של אייפון. הדרך הפשוטה ביותר להתמודד עם המצב בצורה ראשונית היא לעבור להגדרות, לכבות את הבלוטות', להפעיל אותו מחדש ואז להפעיל מחדש את המכשיר.

אם הבעיה לא נפתרה, עברו אל הגדרות, כנסו לבלוטות', בחרו ש"שכח את המכשיר הזה" ולאחר מכן נסו לחבר אותו שוב. גם עדכון לגרסת iOS חדשה יותר יכול לפתור את הבעיה פעמים רבות.

האייפון לא מתחבר ל-Wi-Fi

ישנם משתמשים שמתלוננים שלאחר עדכון המכשיר הוא לא מצליח להתחבר לרשת ה-Wi-Fi האישית שלהם. הפתרון שתמיד עובד הוא להפעיל מחדש את המכשיר ולאחר מכן לנסות להתחבר שוב. כמו כן, וודאו שהנתב פועל ותומך באייפון שלכם. אם הבעיה לא נפתרה נסו להתחבר ל-Wi-Fi לאחר ניסיון 'איפוס הגדרות רשת' בהגדרות של iPhone.

ולבסוף, 

ישנן כל מיני בעיות שעלולות לעלות במיוחד לאחר שימוש תדיר במכשיר. חלקן תקלות נפוצות שתוכלו לפתור בעצמכם בעזרת הידע המתאים, בעוד שאחרות דורשות עזרה מקצועית.

אם כל הטיפים הללו לא הובילו להצלחה ולתיקון הבעיות שעמן אתם מתמודדים, אולי זה סימן שהגיע הזמן לשדרג לגרסה חדשה יותר! על הדרך – השתדרגו בכל האביזרים שיהפכו את הסביבה הדיגיטלית שלכם להרבה יותר נוחה ופונקציונלית. ממגן שקוף, דרך מעמד לטאבלט ועד כבל טעינה לאייפון חדש, תמיד כדאי לבחור במקום שמציע לכם את כל שנחוץ לכם תחת קורת גג אחת.

דילוג לתוכן